Fitness

5 ćwiczeń na pozbycie się oponki

Jak pozbyć się oponki na brzuchu? Owe pytanie coraz częściej pojawia się wśród nas. Dlaczego?  Dlatego, iż problem związany z oponką na brzuchu dotyka zarówno wiele kobiet, jak i mężczyzn. Niestety pozbycie się oponki z brzucha nie jest takie proste. Wymaga od nas cierpliwości, czasu i systematyczności. A właściwie to czym jest owa oponka na brzuchu i skąd się bierze?

Źródło: pixabay.com
Otóż oponka na brzuchu to nic innego, jak nadmiar tkanki tłuszczowej zgromadzony w okolicy brzucha. Skąd się ona bierze? Spowodowane jest to oczywiście faktem, że na brzuchu skóra jest najbardziej podatna na naciąganie i magazynowany tam tłuszcz spełnia funkcje termoizolacyjne dla narządów wewnętrznych, a także ochrania przed obrażeniami te, które nie są osłonięte żebrami. Największe magazyny trzewne są przygotowane również na wypadek, gdyby nasze ciało znalazło się w sytuacji niedostatku pożywienia lub energii z tłuszczy.

Te wszystkie fakty sprawiają, że zrzucenie tłuszczu z brzucha to nie lada wyzwanie. Jest tak, gdyż z tej części ciała nadmierne zapasy tłuszczu spalane są na samym końcu. Jak zatem pozbyć się oponki na brzuchu? Droga, aby osiągnąć ten cel zazwyczaj wypełniona jest wieloma wyrzeczeniami i nieudanymi próbami. Jedno jest jednak pewne, w trakcie zrzucania oponki z naszego brzucha koniecznie muszą być obecne dwa podstawowe elementy, a mianowicie dieta i ćwiczenia. Ani dieta bez ćwiczeń, ani ćwiczenia bez diety nie przyniosą pożądanych efektów. Ja jednak w tym artykule postanowiłam skupić się tylko na przedstawieniu ćwiczeń, mających na celu zrzucenie oponki na brzuchu.

ćwiczenia na oponkę
Źródło: pixabay.com

NAJLEPSZE ĆWICZENIA NA OPONKĘ:

  • ĆWICZENIE NA OPONKĘ: KOLANO – ŁOKIEĆ

Stańmy prosto i unieśmy prawą nogę zgiętą w kolanie na ukos do wysokości klatki piersiowej. Skręcając tułów, dotknijmy lewym łokciem do kolana. Na przemian unośmy raz lewą, raz prawą nogę po skosie i dotykajmy kolan przeciwległym łokciem. Pamiętajmy o zachowaniu prostych pleców. Przez całe ćwiczenie napinajmy mięśnie brzucha, by ustabilizować sylwetkę.


  • ĆWICZENIE NA OPONKĘ: KOLANA DO GÓRY

Zacznijmy biec w miejscu unosząc kolana, jak najwyżej. Ręce trzymajmy ugięte w łokciach i rozluźnione, jak podczas zwykłego biegu. Ćwiczmy tak 30 sekund. Pierwsze 15 sekund wykonajmy ćwiczenie w umiarkowanym tempie, w drugiej połowie przyśpieszmy.


  •  ĆWICZENIE NA OPONKĘ: WSPINACZKA

Przejdźmy do pozycji deski na prostych rękach, czyli oprzyjmy się na dłoniach i palcach stóp, pamiętajmy o prostych plecach. Unieśmy biodra nieco wyżej i zacznijmy przyciągać raz jedno, raz drugie kolano do klatki piersiowej. Pracujmy nogami dynamicznie, tak jakbyśmy się wypinali, ale w poziomie. Pilnujmy, by nie unosić za wysoko bioder.


  • ĆWICZENIE NA OPONKĘ: DESKA Z POMPKĄ

Przyjmijmy pozycję deski z oparciem na przedramionach. Zachowując tułów i nogi w prostej linii, wyprostujmy najpierw jedną, potem drugą rękę w łokciu i przejdźmy do deski w oparciu na dłoniach. Następnie ugnijmy łokcie i powróćmy do planku na przedramionach.


  •  ĆWICZENIE NA OPONKĘ: KLASYCZNY PLANK
Pozostańmy w planku opierając się na przedramionach. Pamiętajmy o idealnie prostej linii, którą mają tworzyć głowa, tułów i nogi. Nie opuszczajmy, ani nie unośmy zbytnio bioder. Wytrzymajmy w tej pozycji 30 sekund.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *