Fitness

5 ćwiczeń na zgrabne łydki

Wiele z nas często zadaje sobie pytanie, czy można uzyskać zgrabne łydki np. w 4 tygodnie? Otóż okazuje się, że odpowiedź na to pytanie brzmi zdecydowanie tak! Jak tego dokonać? Wystarczy tylko wykonywać prawidłowo ćwiczenia na zgrabne łydki, by osiągnąć swój cel. Z racji tego, że sama jestem kobietą i bardzo interesuje mnie ten temat to postanowiłam w tym artykule wymienić i opisać pięć takich ćwiczeń na zgrabne łydki.

Źródło: pixabay.com
Źródło: pixabay.com

ĆWICZENIE 1: PRZYSIAD PILE

W ćwiczeniu tym stajemy w rozkroku, plecy mamy proste, a brzuch napięty. Następnie wykonujemy tzw. pile, czyli uginamy nogi i opuszczamy biodra w dół, tak by kolana nie wychodziły poza linię palców stóp. Ręce opieramy na udach, ważne jest to, aby cały czas utrzymywać wyprostowany tułów i nie pochylać go do przodu bądź tyłu. To ćwiczenie powtarzamy w 3 seriach po 20 razy. Między seriami rozluźniamy nogi, np. marszem w miejscu.

ĆWICZENIE 2: TRENING ODWODZICIELI I PRZYWODZICIELI

Ćwiczenie to polega na tym, że kładziemy się na plecach i unosimy nogi do góry, a ręce układamy wzdłuż tułowia. Nogi powinny być lekko ugięte w kolanach, a palce stóp flex, czyli skierowane na siebie. Ćwiczenie rozpoczynamy od napięcia mięśni nóg, następnie odwodzimy je na zewnątrz i przywodzimy do środka. Wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie to również powtarzamy w 3 seriach po 20 razy, po czym rozluźniamy nogi, np. wykonując rowerek.

ĆWICZENIE 3: PIONOWE NOŻYCE

Kładziemy się na brzuchu, czoło musi być oparte na złożonych przed sobą rękach. Następnie unosimy ku górze na zmianę prawą i lewą nogę. Pilnując przy tym, aby w trakcie ćwiczeń noga była wyprostowana w kolanie, a biodra nie odrywały się od podłoża. Powtarzamy 15 razy, po czym rozluźniamy nogi. Wykonujemy 3 serie takich ćwiczeń.
ćwiczenia łydki
źródło: pixabay.com

ĆWICZENIE 4: WZNOSY NÓG W POZYCJI LEŻĄCEJ

Tak, jak w poprzednim ćwiczeniu kładziemy się na brzuchu, czoło mamy oparte na złożonych przed siebie rękach. Na kostki nóg zakładamy ciężarki bądź chwytamy stopami hantle. Następnie napinamy mocno mięśnie łydki, palce stóp powinny być skierowane do siebie. Przyciągamy piętę do pośladków, a później wracamy do pozycji wyjściowej. Jeżeli ćwiczenie sprawia nam jakąś trudność to możemy wykonać je bez obciążenia, lecz koniecznie pamiętajmy o napinaniu mięśni. Powtarzamy 15 razy, po czym rozluźniamy łydki swobodnie machając nogami. Ćwiczenie to wykonujemy w 3 seriach.

ĆWICZENIE 5: WSPINANIE NA PALCACH

Stajemy w lekkim rozkroku, głowę unosimy do góry, brzuch napinamy, plecy prostujemy, ręce mamy ułożone wzdłuż tułowia. Następnie dynamicznie uginamy kolana i przykucamy. Tak wstajemy wspinając się na palce i jednocześnie unosząc ręce ponad głowę. Ćwiczenie wykonujemy w 3 seriach po 10 powtórzeń. Rozluźniamy mięśnie nóg poprzez strząśnięcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *