Fitness

5 domowych ćwiczeń na ładne plecy

Ćwiczenia na plecy w domu może wykonywać dosłownie każdy, kto nie ma czasu i pieniędzy na siłownię. Otóż owe ćwiczenia na plecy, które wykonujemy w domu nie tylko uatrakcyjnią naszą sylwetkę czy też wzmocnią nasze mięśnie, ale również rozładują napięcie po ciężkim dniu.

Źródło: pixabay.com

Musimy jednak pamiętać, że nieprawidłowo wykonane ćwiczenia na plecy mogą być przyczyną bólu i dyskomfortu, dlatego przed ich rozpoczęciem najlepiej skonsultujmy się z lekarzem bądź trenerem. W tym artykule przedstawię i opiszę jedynie pięć domowych ćwiczeń na ładne plecy, choć jest ich znacznie więcej. Oto one:

Domowe ćwiczenia na ładne plecy:

Ćwiczenie 1

Wyprostujmy ręce nad głową. Następnie ugnijmy je w łokciach i opuszczajmy powoli do przodu. Zatrzymajmy na wysokości ramion i znów podnieśmy do góry. Pamiętajmy przy tym, aby: ściągnąć łopatki, tak żebyśmy poczuli, jak pracują mięśnie pleców. Powtórzmy ćwiczenie w 3 seriach po 20 powtórzeń.

Ćwiczenie 2

Ugnijmy ręce w łokciach i podnieśmy je na wysokość ramion. Starając się przy tym, aby ramię i przedramię tworzyły kąt prosty. Następnie zginajmy przedramię, tak żeby delikatnie dotknąć ramion. Wróćmy do pozycji wyjściowej. Powtórzmy ćwiczenie w 3 seriach po 15 razy.

Ćwiczenie 3

Unieśmy proste ręce do góry. Złapmy się za dłonie lub trzymajmy hantle. Uginajmy łokcie, przenosząc jednocześnie hantle za głowę. Ćwiczmy, uginając i prostujące ręce. Ramiona i łokcie powinny zostać nieruchome. Powtórzmy ćwiczenie w 3 seriach po 15 razy.
Źródło: pixabay.com

Ćwiczenie 4

Ćwiczenie to przypomina wiosłowanie. W dłoniach trzymajmy hantle lub butelki z wodą. Ręce trzymajmy wzdłuż ciała. Unieśmy je do wysokości ramion. Ugnijmy łokcie i przyciągnijmy dłonie do ramion. Pamiętajmy, że ruch powinien być płynny. Powtórzmy ćwiczenie w 3 seriach po 10 razy.

Ćwiczenie 5

Trzymajmy ręce wzdłuż tułowia. Unieśmy proste ręce na wysokość ramion i ugnijmy je w łokciach. Starajmy się przy tym, żeby jak najmocniej ściągać łopatki. Powtórzmy to ćwiczenie w 3 seriach po 10 razy.
Tak więc ćwiczenia na plecy w domu to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za siłownią i preferują inny sposób dbania o kręgosłup. Taki trening na plecy w domu może być skonstruowany według osobistych potrzeb i upodobań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *