Fitness

5 sposobów na szybkie pozbycie się nadwagi

Każdej z nas wydaje się, że bez przejścia na jakąś specjalną dietę, radykalnych wyrzeczeń oraz skrupulatnego liczenia kalorii nie mamy szansy zeszczupleć? Otóż bardzo się w tej kwestii mylimy! Jest to możliwe, aby szybko pozbyć się nadwagi! Pewnie zapytacie się w jaki sposób? Wystarczy tylko, jak wprowadzimy kilka niewielkich zmian w trybie naszego życia i naszego odżywiania. Jakich? Odpowiedzią na to pytanie będzie przedstawienie pięciu sposobów na szybkie pozbycie się nadwagi.

Pixabay.com
Pixabay.com

I Pamiętajmy o jedzeniu pięciu posiłków dziennie

Gdy przerwy między posiłkami będą wynosiły 2 – 3 godziny, to organizm zdąży już zużyć dostarczone mu kalorie, nam zaś nie będzie doskwierał głód. Najlepsza pora na śniadanie jest około godziny 8. Jest tak, gdyż to wtedy żołądek najlepiej radzi sobie z trawieniem. Kolacji natomiast nie powinniśmy jeść po godzinie 20, ponieważ pod wieczór organizm zwalnia już obroty i zamiast spalić kalorie, zamieni je w sadełko.

II Pijmy dużo wody mineralnej

Prawidłowa ilość napojów to około 2,5 – 3 litrów dziennie. Jest to bardzo ważne, iż taka odpowiednia ilość napojów, przyspiesza przemianę materii i usuwanie toksyn z organizmu. Taka woda jest najlepsza, gdyż ma zero kalorii, a zawiera minerały, takie jak np.: wapń, potas, które korzystnie wpływają na trawienie. Kiedy pić taką wodę? Należy pić szklankę wody na 15 – 20 minut przed posiłkiem, gdyż wtedy zmniejszymy łaknienie. Pamiętajmy jednak o tym, by unikać picia wody w trakcie jedzenia i zaraz po nim, bo rozcieńczymy soki żołądkowe i przez to opóźnimy trawienie.
Źródło: pixabay.com
Źródło: pixabay.com

III Absolutnie nie należy spieszyć się przy posiłku

Dlaczego? Ano dlatego, że ośrodek sytości znajdujący się w mózgu potrzebuje około 20 minut na zarejestrowanie pierwszych sygnałów zaspokojenia głodu. Dlatego pamiętajmy o tym, aby jeść powoli, wkładając do ust małe kęsy i dokładnie żuć. Żadnego jadania w biegu, przed telewizorem, czy też z nosem w gazecie, bo stracimy kontrolę nad wielkością porcji.

IV Ważne jest też, żeby zamiast soli używać ziół

Jest tak, dlatego że sól zatrzymuje wodę w tkankach, a to z kolei sprzyja obrzękom i wzrostowi wagi ciała. Przyprawy ziołowe szczególne pikantne, takie jak: chili, curry, pieprz, imbir, pobudzają zaś układ trawienny, ułatwiają usuwanie nadmiaru wody z organizmu i przyspieszają spalanie tłuszczu.

V Nie żałujmy sobie warzyw

Nie ma w nich wiele kalorii, a za to mnóstwo błonnika, który reguluje trawienie i daje uczucie sytości. Warzywa zawierają dużo pierwiastków, m.in. wapń oraz witamin, m.in. C i z grupy B, poprawiających przemianę materii i spalanie tłuszczu.
Na zakończenie tego artykułu przypomnę tylko, że nie wystarczy zdrowo się odżywiać, by zgubić zbędne kilogramy, potrzebna jest także aktywność fizyczna. Dlatego też mając to na uwadze nie wysiadujmy na fotelu, każda dodatkowo spalona kaloria to czysty zysk. Zamiast wsiąść do windy, lepiej wejdźmy po schodach, natomiast sjestę przed telewizorem zamieńmy na długi spacer np. z psem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *