Siłownia

Ćwiczenia na bieżni na pośladki

Jesienna i zimowa pogoda nikogo nie zachęca do uprawiania joggingu na świeżym powietrzu, dlatego chcąc zadbać o swoją sylwetkę, decydujemy się na ćwiczenia na bieżni. Trening na tym sprzęcie ma wiele korzyści, są to m.in. wyszczuplona talia, wyrobione nogi oraz jędrne pośladki.

Chcąc ujędrnić swoje pośladki, zwróć uwagę na odpowiednie nachylenie bieżni, to właśnie ten element ma największy wpływ na to, jak będzie prezentowała się nasza sylwetka. Tak samo w przypadku biegania na świeżym powietrzu, warto zwrócić uwagę na zróżnicowane ukształtowanie krajobrazu. Nachylenie bieżni warto stopniowo zwiększać, zaczynamy od 0-3%, a po 2-5 minutach zwiększamy je do 7-10%. Po jakimś czasie powinniśmy je jednak zmniejszyć do 4-6%. Najlepsze efekty osiągniemy zwiększając i zmniejszając nachylenie co kilka minut. Mówiąc o zmienności w treningu, warto także pamiętać o zmienianiu prędkości. Kiedy już wykonamy rozgrzewkę, możemy dać z siebie nieco więcej, dlatego warto wybrać prędkość, która zmusi nas do wysiłku, jednak nie pozbawi nas całkowicie energii. Następnie musimy zwolnić i przez kilka minut biec powoli bądź maszerować i ponownie przyśpieszyć. Trening interwałowy to świetny sposób na spalenie kalorii oraz pozbycie się nadmiernej tkanki tłuszczowej, nawet tej zlokalizowanej w okolicy pośladków. Bieganie unosi i ujędrnia tę część ciała.

pośladki ćwiczenia
źródło: pixabay.com

Seria wypadów wykonana przed treningiem nie tylko rozgrzeje mięśnie, ale może także ukształtować piękne pośladki. Chcąc wykonać to ćwiczenie w trakcie treningu na bieżni, powinniśmy zmniejszyć prędkość sprzętu, dzięki czemu nie stracimy równowagi.

Trening wykonywany tyłem to kolejny sposób na nadanie pośladkom zgrabnego kształtu. Taka technika w treningu może także wzmocnić mięśnie łydek. Warto jednak pamiętać, że tempo powinno być wolniejsze niż w przypadku normalnego biegu.

Poznaliście kilka sposobów na ujędrnienie pośladków na bieżni, możecie je wykonywać oddzielnie bądź naprzemiennie, co pozwoli wam jeszcze szybciej osiągnąć wymarzony efekt. Pozwoli to na postawienie wyzwania twojemu organizmowi oraz zapewni ci ciekawy trening.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *