Fitness

Jak ćwiczyć na bieżni żeby schudnąć?

Dziś coraz więcej osób dba o swoje zdrowie. Postępujemy tak m.in., po to aby nie być otyłym i nie mieć nadwagi. W tym celu wiecznie się odchudzamy, przechodzimy na różnego rodzaju diety i dużo się ruszamy. Częściej ćwiczymy na bieżni, ale czy wiemy jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Źródło: pixabay.com

To właśnie ruch jest nam potrzebny w spalaniu kalorii. Takim dobrym sposobem na ruch jest uprawianie sportu. Najlepszy byłby taki na świeżym powietrzu np. biegi, jazda na rowerze lub rolki. Niestety nie zawsze możemy sobie na niego pozwolić, ponieważ brakuje nam czasu lub pogoda na to nie pozwala. Co w takiej sytuacji robić? Otóż w takiej sytuacji najlepiej kupić sobie bieżnie do domu. Treningi na takiej bieżni są doskonałą formą ruchu i sposobem na kształtowanie sylwetki.

Jak zatem ćwiczyć na bieżni żeby schudnąć?
Po pierwsze musimy pamiętać o rozgrzewce, czyli o serii prostych ćwiczeń o wzrastającej intensywności. Owa rozgrzewka pomaga rozgrzać mięśnie, nieco je rozciągnąć i rozluźnić. To wszystko zapobiega naciągnięciu i naderwaniu mięśni oraz innego typu urazom lub kontuzjom. Powinna ona trwać 10 % czasu, który zamierzamy spędzić na trening.
Po drugie zachować prawidłową postaw ciała, by schudnąć na bieżni. I tak oto:
  • trzymać głowę prosto i patrzeć przed siebie
  • trzymać napięte mięśnie brzucha
  • pamiętać, że nie należy przechylać się do przodu/tyłu, może to powodować obciążenie dolnej części kręgosłupa lub kontuzje
  •  biec środkiem pasa biegowego
  •  wypiąć do przodu klatkę piersiową, zmniejsza się wtedy nacisk na przeponę, co ułatwia prawidłowe oddychanie
Po trzecie treningi na bieżni powinny trwać około od 30 do 60 minut i powinny być w miarę regularne. Tak 3 razy w tygodniu zupełnie wystarczy.
Po czwarte trening na bieżni powinniśmy zakończyć kilkuminutowym marszem, przy stopniowym obniżeniu prędkości oraz nachylenia bieżni.
Jakie są zalety ćwiczeń na bieżni?
Otóż bieżnia to urządzenie dla miłośników biegania i chodzenia. Dlatego też znakomicie sprawdzi się jako domowe urządzenie do treningu. Ma ona zwykle kilka programów, które pozwolą na uzyskanie różnych prędkości.
Źródło: pixabay.com
Jej podstawowe zalety to:
  • jesteśmy podczas biegania niezależni od pogody
  • nasze stawy i stopy lepiej znoszą bieganie na bieżni, gdyż bieżnie wykonuje się ze specjalnie dobranych materiałów, których zadaniem jest pochłanianie wstrząsów i częściowo siły stąpania
  • w trakcie ćwiczeń na bieżni można, dzięki licznym programom odwzorować bieg w terenie. Możliwy jest więc bieg pod górkę i oczywiście różne prędkości od spaceru do szybkiego biegu
  • większość nowoczesnych bieżni ma wbudowane urządzenia elektryczne, które pozwalają na śledzenie ilości spalonych kalorii oraz pulsometr, który pokazuje, jakie mamy tętno. To pozwala odpowiednio ustawić trening
  • niezastąpiony, jeżeli trenujemy jogging czy też różne formy biegu
  • spala najwięcej kalorii
Kto może ćwiczyć na bieżni?
Bieżnia treningowa polecana jest absolutnie każdemu! Nie ma żadnych barier wiekowych ograniczających korzystanie z tego typu sprzętu. Tak naprawdę wystarczy tylko i wyłącznie odpowiednia motywacja i chęci. Otóż bieg na bieżni to najbardziej zbliżony ruch do naturalnej motoryki człowieka. Podczas takich biegowych ćwiczeń najsilniej pracują mięśnie nóg tj., czworogłowy i dwugłowy uda oraz mięśnie podudzia, pośladki, mięśnie brzucha, mięśnie grzbietu i obręczy barkowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *