Fitness

Przykładowe ćwiczenia na piłce gimnastycznej

Piłka gimnastyczna to duża nadmuchiwana piłka. Sięgamy po nią coraz częściej, gdyż chcemy być w ciągłym ruchu i prowadzić zdrowy tryb życia. Dzięki niej jest to możliwe, ponieważ możemy wykonywać na niej niezwykle proste, przyjemne i jakże skuteczne ćwiczenia. Jednak, jakie to ćwiczenia należy wykonywać na piłce gimnastycznej?

Źródło: pixabay.com
Owa piłka jest jednym z nielicznych akcesoriów fitness, która znakomicie działa niemalże na wszystkie partie ciała. Jedynie, co musimy zrobić to poświęcić kilka dni w tygodniu, po kilkadziesiąt minut, a efekty z całą pewnością będą widoczne.
Przykładowe ćwiczenia na piłce gimnastycznej:
Ćwiczenie 1 – Przysiad w skłonie podpartym
Stańmy przed piłką, nogi rozłóżmy na szerokość bioder, a dłonie oprzyjmy o piłkę, tak aby powstał skłon podparty. Następnie zacznijmy wykonywać przysiady powoli i dokładnie uginając i prostując kolana. Tak wykonajmy odpowiednią dla siebie ilość powtórzeń, pamiętając o tym, żeby nie przesadzić, ani również sobie zbytnio nie pobłażać. Na sam początek 15 powtórzeń powinno wystarczyć. Owe ćwiczenie pomoże zadbać o mięśnie brzucha, pośladków i nóg.
Źródło: hop-sport.pl
Ćwiczenie 2 – Mostek na piłce
Połóżmy się na plecach, pamiętając o tym, by plecy oprzeć na piłce, mieć ugięte kolana, które tworzą kąt prosty, a stopy powinny być oparte o podłoże. Następnie w tej pozycji zacznijmy stopniowo podciągać i opuszczać pośladki w górę i w dół. Powtórzmy to ćwiczenia około 10 – 15 razy. Ćwiczenie to pozwoli na wymodelowanie mięśni łydek, pośladków i ud.
Ćwiczenie 3 – Twist rosyjski
Połóżmy się na piłce, tylko tym razem nie zginajmy nóg, a ręce wyprostujmy przed siebie, łącząc dłonie. Zacznijmy powoli turlać się to w jedną to w drugą stronę, pamiętając o tym, aby absolutnie nie rozłączać dłoni. Ćwiczenie to ma na celu wzmocnienie mięśni pleców, pośladków i barków, jak również pomóż rozluźnić zmęczone plecy po całym dniu pracy.
Ćwiczenie 4 – Wznosy grzbietu
Połóżmy się na piłce gimnastycznej tylko tym razem na brzuchu, tak by dolna jego część oraz część bioder znajdowały się na piłce. Następnie nogi rozstawmy na szerokość piłki, a ręce załóżmy za głowę. Zacznijmy podnosić klatkę piersiową nad piłkę, tak aby głowa, szyja i kręgosłup tworzyły linię prostą. To ćwiczenie wykonujmy spokojnie i poprawnie, około 10 – 15 powtórzeń. W taki sposób z pewnością rozwiniemy i wzmocnimy mięśnie pleców i brzucha.
Ćwiczenie 5 – Brzuszki
Oprzyjmy się o piłkę gimnastyczną dolnym odcinkiem kręgosłupa. Teraz zacznijmy pracować górną częścią ciała, tak jakbyśmy chcieli wykonać brzuszki. To ćwiczenie należy wykonać powoli i rytmicznie. Powtórzmy je od 10 do 15 razy. Owe ćwiczenie działa na mięśnie brzucha, pleców, ramion, barków.