Fitness

Przykładowe ćwiczenia na piłce gimnastycznej

Piłka gimnastyczna to duża nadmuchiwana piłka. Sięgamy po nią coraz częściej, gdyż chcemy być w ciągłym ruchu i prowadzić zdrowy tryb życia. Dzięki niej jest to możliwe, ponieważ możemy wykonywać na niej niezwykle proste, przyjemne i jakże skuteczne ćwiczenia. Jednak, jakie to ćwiczenia należy wykonywać na piłce gimnastycznej?

Źródło: pixabay.com
Owa piłka jest jednym z nielicznych akcesoriów fitness, która znakomicie działa niemalże na wszystkie partie ciała. Jedynie, co musimy zrobić to poświęcić kilka dni w tygodniu, po kilkadziesiąt minut, a efekty z całą pewnością będą widoczne.
Przykładowe ćwiczenia na piłce gimnastycznej:
Ćwiczenie 1 – Przysiad w skłonie podpartym
Stańmy przed piłką, nogi rozłóżmy na szerokość bioder, a dłonie oprzyjmy o piłkę, tak aby powstał skłon podparty. Następnie zacznijmy wykonywać przysiady powoli i dokładnie uginając i prostując kolana. Tak wykonajmy odpowiednią dla siebie ilość powtórzeń, pamiętając o tym, żeby nie przesadzić, ani również sobie zbytnio nie pobłażać. Na sam początek 15 powtórzeń powinno wystarczyć. Owe ćwiczenie pomoże zadbać o mięśnie brzucha, pośladków i nóg.
Źródło: hop-sport.pl
Ćwiczenie 2 – Mostek na piłce
Połóżmy się na plecach, pamiętając o tym, by plecy oprzeć na piłce, mieć ugięte kolana, które tworzą kąt prosty, a stopy powinny być oparte o podłoże. Następnie w tej pozycji zacznijmy stopniowo podciągać i opuszczać pośladki w górę i w dół. Powtórzmy to ćwiczenia około 10 – 15 razy. Ćwiczenie to pozwoli na wymodelowanie mięśni łydek, pośladków i ud.
Ćwiczenie 3 – Twist rosyjski
Połóżmy się na piłce, tylko tym razem nie zginajmy nóg, a ręce wyprostujmy przed siebie, łącząc dłonie. Zacznijmy powoli turlać się to w jedną to w drugą stronę, pamiętając o tym, aby absolutnie nie rozłączać dłoni. Ćwiczenie to ma na celu wzmocnienie mięśni pleców, pośladków i barków, jak również pomóż rozluźnić zmęczone plecy po całym dniu pracy.
Ćwiczenie 4 – Wznosy grzbietu
Połóżmy się na piłce gimnastycznej tylko tym razem na brzuchu, tak by dolna jego część oraz część bioder znajdowały się na piłce. Następnie nogi rozstawmy na szerokość piłki, a ręce załóżmy za głowę. Zacznijmy podnosić klatkę piersiową nad piłkę, tak aby głowa, szyja i kręgosłup tworzyły linię prostą. To ćwiczenie wykonujmy spokojnie i poprawnie, około 10 – 15 powtórzeń. W taki sposób z pewnością rozwiniemy i wzmocnimy mięśnie pleców i brzucha.
Ćwiczenie 5 – Brzuszki
Oprzyjmy się o piłkę gimnastyczną dolnym odcinkiem kręgosłupa. Teraz zacznijmy pracować górną częścią ciała, tak jakbyśmy chcieli wykonać brzuszki. To ćwiczenie należy wykonać powoli i rytmicznie. Powtórzmy je od 10 do 15 razy. Owe ćwiczenie działa na mięśnie brzucha, pleców, ramion, barków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *