Bez kategorii

Trening narciarski na lato

Najwięcej kontuzji, a nawet wypadków spowodowane jest nieodpowiednim przygotowaniem na narty. Dlatego też nawet latem powinniśmy zadbać o naszą kondycję.

Wyjazd na narty w grudniu – dlaczego trzeba przygotowywać się już teraz?

W przypadku, gdy przed wyjazdem na narty nie przygotujemy się odpowiednio fizycznie, po kilku zjazdach może okazać się, że brakuje nam tchu i nie mamy siły docisnąć nart w skręcie. Jazda na nartach wymaga od nas dobrej sprawności fizycznej. Warunki na stoku ciągle się zmieniają, a organizm stale dostosowuje się do ukształtowania terenu, prędkości jazdy, czy nawet rodzaju śniegu, a nawet warunków pogodowych. Nieodpowiednie przygotowanie sprawi, że nie tylko narciarstwo nie będzie nam sprawiało satysfakcji, ale nawet będzie niebezpieczne dla naszego zdrowia.

ćwiczenia na narty latem
źródło: pixabay.com

Ćwiczenia dla osób, które jeżdżą na nartach czysto rekreacyjnie

Osoby, które wyjazd na narty traktują czysto rekreacyjnie i nie mają czasu na regularne treningi, powinny przede wszystkim zacząć prowadzić bardziej aktywny tryb życia. Tzn.:

  • Zacząć regularnie jeździć na rowerze
  • Wybrać się np. na kurs tańca
  • Zacząć uprawiać jogging

A tak naprawdę i najlepiej zacząć wykorzystywać wszystkie nadarzające się okazje do poruszania. Pierwsze rezultaty będą widoczne po około 5 tygodniach ruchu, czyli po 10-12 zajęciach. Ważne jest by przed i po każdej aktywności wykonać odpowiednie rozciąganie. Wiele osób zapomina o rozciąganiu i tym samym robi sobie bardzo dużą krzywdę.

Trening narciarski na lato

Trening wytrzymałości – powinniśmy wykonywać go od czerwca do sierpnia i zazwyczaj do takiego treningu wybierane jest jako jazda na rowerze, bieganie, pływanie, czy trekking. Odpowiednią bazę tlenową zbudujemy w trakcie przygotowań do triatlonu bądź biegów masowych. Starty wytrzymałościowe w tym wypadku traktujemy jako uzupełnienie treningowego planu.

ćwiczenia latem przed nartami
źródło: pixabay.com

Trening tlenowy – od połowy wakacji powinniśmy postawić na długie tlenowe treningi, powinny być ono stopniowo skracane, przy czym intensywność wysiłku powinna być zwiększana.

Trening siłowy – we wrześniu, powinniśmy znaleźć czas na ćwiczenia o charakterze siłowym, najlepiej z własną masą ciała np. przysiady, czy też pompki.

Wyjazd na narty powinien być odpowiednio zaplanowany. Sprawdź ofertę: narty-wlochy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *