Fitness

Walcz z żylakami – ćwiczeniami

Żylaki to duży problem nie tylko natury estetycznej, ale również zdrowotnej. Warto im przeciwdziałać. Sprawdź z nami kilka ćwiczeń, które pomogą Ci pozbyć się żylaków.

przeciwdziałanie żylakom
Źródło: pixabay.com

Żylaki to problem również ludzi młodych, po dwudziestym roku życia, które są mało aktywne fizycznie. To niewydolność żylna, która prowadzi do poszerzenia żył powierzchniowych na nogach. Jeżeli chcemy im zapobiec, a także zatrzymać proces powstawania żylaków, powinniśmy wzmocnić mięśnie nóg.

Co sprzyja żylakom?
Jak już wspomnieliśmy jest to zbyt mała dawka ruchu, a także nadwaga. Tego problemu możemy się pozbyć poprzez aktywność fizyczną, w tym jazdę na rowerze, długie spacery, basen, czy nordic walking. Co ważne, warto również chodzić po schodach, ponieważ to polepsza krążenie krwi. Jeżeli mamy poważne problemy z żylakami, powinniśmy skonsultować ten problem z lekarzem.

Źródło: pixabay.com

Ćwiczenia przeciw żylakom

  • Unoszenie nóg – kładziemy się na plecach, nogi unosimy do góry, prostujemy je, łączymy oraz oddalamy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
  • Rowerek – leżymy na plecach, unosimy nogi do góry i wykonujemy nimi ruch przypominający pedałowanie, tylko że w powietrzu. Podczas ćwiczenia możemy wykonywać w tym samym czasie krążenia stopami.
  • Przyciąganie nóg – tutaj również kładziemy się na plecach, ćwiczenie polega na przyciąganiu nogi do klatki piersiowej, przytrzymanie jej pod kolanem i ponowne wyprostowanie nogi. Następnie powtarzamy ćwiczenie z drugą nogą.
  • Napinanie i rozluźnianie – siedząc, np. w pracy wystarczy, że będziemy na przemian napinać i rozluźniać mięśnie nóg. W ten sposób poprawimy krążenie nóg.
  • Ćwiczenie stóp – siedząc oddalamy, a następnie przybliżamy czubki stóp. Wystarczy wykonać to ćwiczenie codziennie po 30 powtórzeń.
  • Ćwiczenia na rowerku treningowym – przy problemie z żylakami możemy ćwiczyć na rowerku treningowym, ale delikatnie. Bez dużego obciążenia i nie na wyścigi. Dobrej jakości rowerki do ćwiczeń znajdą Państwo tutaj

https://www.hop-sport.pl/rowery-treningowe/

Przeciwdziałanie
Lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego pamiętajmy o dużej dawce ruchu każdego dnia, często wykonujmy ćwiczenia fizyczne, a przy wykonywaniu pracy siedzącej pamiętajmy o częstym rozprostowaniu nóg. Koniecznie pilnujmy swojej wagi, aby nie mieć problemów z nadwagą i otyłością. Od czasu do czasu wykonajmy również masaż łydek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *